Brusinková buchta

Těhotenské chutě byly nevyzpytatelné a tak jsem se jednoho krásného dne vzbudila a toužila po brusinkové buchtě. Nikdy jsem před tím žádnou nedělala a možná snad ani nejedla, a helemese jak se mlsná ozvala. Googlila jsem nějakou, která bude rychlá a nejlépe když suroviny budu mít už doma. Trošku jsem ošulila čestvé brusinky za sušené a namočené, jinak se poštěstilo. Perfektní buchta pro podzimní či zimní rána s kávou :)

Recept jsem našla na www.apetitonline.cz, ubrala třetinu surovin a tadá … prvotní výtvor se dá konzumovat.

Suroviny na koláč:
212 g hladké mouky (promíchávám se špaldovou moukou)
76 g másla
2 lžičky kypřicího prášku
špetka soli
100 g krystalového cukru (nebo přiměřené množství jeho alternativy - např. čekankového sirupu, to však nemám naměřeno, prostě od oka)
2 vejce
kapka vanilkového extraktu
230 g zakysané smetany
200 g brusinek (používám sušené, které na začátku namočím do horké vody)

Suroviny na drobenku:
67 g třtinového cukru
167 g hladké mouky
113 g másla

Postup
Jak jsem psala. Oceňuji recepty tzv. šup šup. Postup je tedy velmi jednoduchý. Prvně si vyšleháme máslo s cukrem a vejcemi. A pak přidáme vše ostatní a až nakonec přidáme brusinky. Kdo má rád drobenku, tak doporučuji udělat o třetinu více než mám uvedeno. Já ji tolik neholduji, tak ji mám pouze na jemný posyp, a možná vyřadím úplně.





Komentáře

Oblíbené příspěvky