Los Angeles - město andělů

Když jsem si tak snila o světě, jedno místo mi stále vyskakovalo na mysli. Los Angeles. Už to jak to zní je nádhera :) Pláže, sluníčko, usměvavý a pohodový lidé, Hollywood, Griffith Observatory atd. Město, o kterém jsem snila velmi dlouhou dobu a obraz toho jak vjíždíme poprvé do L.A. mám stále uložený pěkně v paměti.

Jsem ráda, že jsem se tam nejen několikrát podívala a tudiž jsem měla možnost vidět více krásných míst co L.A. a okolí může nabídnout, ale také jsem svoji srdcovku mohla ukázat svojí rodině. Pamatuju si, jak jsme byli na Griffith Observatory (oblíbeném místě pro západ slunce, žádosti o ruku apod.), jak jsem stála na vrcholu budovy, dívala se na L.A. a nasávala a zarývala každý tento moment do paměti. Byla jsem šťastná, že jsem si splnila sen. Další statisíce lidí z celého světa míří do L.A., aby si splnili trošku jiný sen - sportovní, hudební či filmový. Míří za příležitostmi a americkým snem.

Když jsem si plánovala svůj trip do Los Angeles, měla jsem sáhodlouhý seznam míst, které chci vidět. Byly na něm klasická místa, která všichni známe (často z filmů a serialů), tak i ta méně profláknutá.

1. Santa Monica Pier je legendární místo se spoustou obchůdků, zábavním parkem a spoustou lidí nehledě na to, kolik je hodin. "Povinností" je navštívit Bubba Gump. Ráda vzpomínám na ruské kolo .. ten výhled stojí za to (a také jsem ti pokořila strach z výšek).
  • Na Pacific Wheel běžte jak ve dne, tak v noci.
  • I ta malá horská dráha stojí za to.
  • Určitě zajděte až na konec Pieru.

Pacific Wheel
Cyklostezka mezi Santa Monicou a Venice
2. Venice
Je takové místo pro vše. Jsou tam tedy nejen obchůdky, půjčovny kol, tetovací stánky, ale i posilovna (Muscle beach). Celá ta promenáda je plná mlaďochů na skateboardech, bruslích, kolech a panuje tam skvělá atmosféra.
  • Je skvělé si půjčit například kolo a projet se z Venice do Santa Monicy.
  • Snídaně s výhledem na pláž je také skvělý nápad :)
  • Vzít deku, lehnout na pláž, kochat se klasickým americkým klišé jak z Pobřežní hlídky.
Snídaně ve Venice


3. Griffith Observatory
Oblíbené turistické místo se skvělým výhledem na Downtown Los Angeles (jediné místo, kde jsou výškové budovy), na Pacific a na nápis Hollywood.
  • Vstupné je zdarma. Doporučuji si planetárium projít i vevnitř, je tam spousta skvělých informací a třeba si můžete zkusit stoupnout na váhu a zjistit kolik byste vážili na různých planetách.
  • Doporučuji dojet o něco dříve, jinak je parkování katastrofa. My jsme tam naposledy strávili několik hodin a i přesto se nám nechtělo odcházet.
  • Dopředu mrkněte, jestli nebudou nějaké zajímavé výstavy či přednášky.
  • Stojí za to si vystát tu obrovskou frontu a jít se podívat do teleskopu. Odborníci tam odpovídají na otázky a popisují co tam zrovna vidíte. Skvělé!
  • Pokud budete mít více času, Griffith park a okolí stojí také za shlédnutí. 
  • Také se dívejte hodně okolo sebe a třeba jako já narazíte na čerstvě zasnoubený pár, který prosí o společnou fotku :)
Výhled na Downtown Los Angeles




4. Hollywood Walk of Fame
Tato podívaná je opravdu na ostré lokty. Neuvěřitelné množství turistů a nabízečů prohlídek. Místo, kde najdeme Chinese Theatre (před kterým nalezneme otisky rukou celebrit), Dolby Theatre (kde se předávají Oscaři), Hard Rock Cafe a spooostu dalšího.

Hollywood Walk of Fame a Audrey Hepburn

5. Getty Villa
Místo pro milovníky umění. Můžete se zúčastnit různých prohlídek nebo jen tak brouzdat po zahradách.

Getty Villa

Jiný kontinent a přesto mně to vždycky láká (Prázdniny v Římě)

6. LACMA
Los Angeles County Museum of Art s pověstnými lampami. Ani jsme nemuseli jít úplně dovnitř na prohlídku a přesto jsme si okolí musea užili.

Netuším co to mělo představovat, ale zábava to byla :)


7. Studia
Navštívila jsem Warner Brothers (např. Pretty little liars, Gilmore girls, Friends)  a Paramout Pictures (např. Rizzoli and Isles, NCIS Los Angeles, Transformers). Ve druhém zmiňovaném jsme měli skvělého průvodce. Byl nabušený informacemi a teda .. musím říct, že být na místech, kde se točily mé oblíbené seriály či filmy byl opravdu zážitek. Nicméně i WB bylo zajímavé, ač Central Perk není už vystaven, sednout si na schody, kde Ross hrál na klávesy, když šla Monica s Rachel na ples bylo také unikátní.


Dům Gellerových (a Emily z Pretty Little Liars)
Bumblebee
Umělecké foto Tanečního studia slečny Patty

8. Beverly Hills Hotel
I tohle místo jsem chtěla vidět. Nakoukla jsem i dovnitř a strašně se snažila tvářit nenápadně .. jako že tam patřím. Vyšlo to (a nebo jim to tam bylo jedno :))


 9. Street Arts
Tehdá po sociálních sítích koloval obrázek z L.A. s křídly na stěně. Taky jsme je našli.



10. Kam si zajít na jídlo?
Za sebe bych doporučila Pink's. Hot dog's a hamburgery. Místo, kam chodí i celebrity a jejich fotografie s podpisy zdobí stěny.. všechny stěny. Je to hodně o atmosféře, ale i jídlo je skvělé.
Los Angeles (mimo jiné samozřejmě) je perfektní místo na to vyzkoušet různé mezinárodní kuchyně. Mezi Venice a Santa Monicou jsme narazili na výbornou italskou restauraci (na jméno si nevzpomenou bohužel).


A co se desertů týká .. ach .. MILK. Takové množství zmrzlin, cupcaků, řezů a všemožných cukrovinek, že se mi hladina cukrů zvýší jen když si na to vzpomenu. Nikdy jsem neměla lepší desert.


Los Angeles je moje srdcovka. Ten pocit, že se mi splnil takový sen je jednoduše nepopsatelný. Doufám, že budu moci jednou vzít malou (i manžela) a všechno jí to vše ukázat ..

Komentáře

Oblíbené příspěvky