Jaká chci být máma?

Věty, které v těhotenství nemám opravdu ráda? "To se uvidí", "To si povíme za rok", "To jsem si taky myslela". Co jsem se naučila v těhotenství? Nemluvit o svých plánech.

Nemám růžové brýle a vím, že moje představa může být jiná než potom realita. Například jsem byla proti spaní miminka v posteli s námi. Teď se mi to trošku rozleželo a začínáme se oba přiklánět k tomu, že bude spát s námi. Hlavní je, aby malá a i my oba s manželem jsme byli spokojení. Pokud se nám takhle bude lépe spát a malá bude pěkně chrupkat, tak je to skvělé a nestydím se říct, že jsem změnila názor.

Jelikož jsem si zkusila au pair život a malému bylo 14 měsíců když jsem dojela, mám alespoň malou představu o dětech. Jistě, že každé dítě je jiné a hlavně na každé funguje něco jiného. Jsou věci, které bych ráda udržela nebo alespoň zkusila i s malou.
  • Vysvětlovat a vysvětlovat. Ať už jde o to, že prcek zlobí nebo brečí nebo má strach, osvědčilo se mi věc vysvětlit a popsat. Neříkám, že to funguje stoprocentně (obzvlášť u toho zlobení), ale příjde mi to jako lepší varianta než se vztekat (oba).
  • Raději knížka než filmy. S malým jsme četli pořád. Doslova. Když byl nemocný dostal na výběr, jestli se chce dívat na Auta nebo si číst. Nikdy nezaváhal ani na vteřinu a celý den jsme strávili v posteli s tunou knížek. Malá má už teď svoji poličku. Kéž bych měla nějaké, co jsem čítávala malému.
  • Zapojovat co nejdříve prcka do "práce". Tato část se nás týká později, jen jsem si při psaní článku vzpomněla na to, jak cokoliv co míchal bylo "pancakes" a jak mu zářily oči, když mohl pomáhat. Tak ať už je to míchání těsta, zavolat výtah, chystat oběd apod., myslím, že spousta dětí se rádo přidá. Pak i uklízení hraček je sranda, hlavně když to děláme společně.
  • A hlavně - brekem se nic nedosáhne. To možná bude platit pro nás obě.
Upřímně hlavně doufám, že z naší princezny vyroste dobrý člověk a že pro ni budu tou nejlepší mámou, jakou jen mohu být.
  • Pohodovou mámou, se kterou je sranda a budeme společně blbnou.
  • Mámou, která poradí, ale nechá, ať se dítko rozhodne samo.
  • Mámou, která podporuje.
  • Mámou, která tady pro ty svoje prcky vždycky bude.
  • Mámou, která se z toho nezblázní. 
Jak já se už na tu naší bambulku těším :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky