Porod jako strašák .. nebo ne??

Mám občas pocit, že každý kdo odrodí má povinnost ostatní nastávající matky prvorodičky děsit. Asi je to nějaká vyhláška, kterou musí každá podepsat než ji propustí z porodnice. Nechci být samozřejmě jako pštros a strčit hlavu do písku před vším špatným a nebo v druhým extrému si myslet, že je všechno krásné a porod je to nejkrásnější, co se může stát. S tímhle jsem se už spálila v těhotenství. Je potřeba však zvolit nějaký střed. Chci slyšet realitu a přece na každém porodu se musí najít i něco pěkného. Teda já v to pevně doufám. Doufám v příjemný a nápomocný personál. Doufám, že tělo skutečně bude vědět, co má dělat. A hlavně doufám, že maličká bude v pořádku a bude moct být pořád u mně.

Malá je vevnitř a musí nějak ven. Rovnice s jedním řešením. Tím, že se budu stresovat a mít panickou hrůzu a probdělé noci a kdo ví co ještě, se rovnice nezmění. Nejlépe, co mohu udělat (dle mého názoru) je si takzvaně oblbnout mozek. Může to znít jako ezo cosi, přírodní žena a nevím, jak se to jinak ještě v této době nazývá. Nicméně trošku si oblbnout mozek, si myslím, že není na škodu.

Příprava na porod - je to možné??
Když si tuto frázi zadáte do vyhledávače, vyhodí Vám to kvantum babských rad. Pročetla jsem si, a dobrý no. Pak přichází na řadu zdravý rozum. Mně se v minulosti osvědčilo zaměřit se na hlavu. Na to je dobrá meditace a afirmace, které jsem si rozepsala po bytě. Jsou mé vlastní založené na obtížích, které mně trápí. Meditace se může zdát jako naprosto zbytečná věc, nicméně pro mně je opak pravdou. Dostat pod kontrolu svoje tělo a mysl není vždy jednoduché, a ze začátku nedokážu udržet tok myšlenek tak, jak bych chtěla. Jelikož nejsem žádný master, volím řízenou meditaci (zatím jedině od Boho Beautiful, jelikož už jen ten její hlas je uklidňující), která mi pomáhá se "držet tématu" (o meditaci bych se chtěla brzy rozepsat více).

Ze strany jídelníčku je několik favoritů - datle, lněné semínko, maliník. Datle zbožňuju tak jako tak. Nejraději si je šupnu do banánového smoothie společně s bílým jogurtem na zjemnění. Datle mají mít podle studie pozitivní vliv na spontánní porod (u 96 % žen, které jedly datle alespoň měsíc před termínem porodu). Celá studie k přečtení zde.
Lněné semínko v repertoáru zatím nemám. Jednoduše řečeno obsahuje sliz, který by měl poté pomoci miminku lépe procházet porodními cestami. Opět by měl být skvělý do jogurtů, smoothie nebo jen tak.
A poslední do tria je maliník, který má být opět nápomocný s přípravou porodní cesty a po porodu by měl pomáhat se zavinováním dělohy. Maliník je celkově prospěšný pro ženy všeho věku. Tohle trio mi bylo doporučeno doktorkou a pak jsem si toho dost načetla. Jaký vliv budou mít na porod? Na to si ještě chvíli počkáme.

V neposlední řadě jsem hledala radu ohledně fyzické přípravy. Cvičení je už trošku náročnější, nicméně je dobré i pro tu psychickou pohodu. Jen to už nenazývám cvičením, ale protáhnutím :) Nejraději stejně volím procházky, ač mi to teda počasí teď docela kazí a ten studený vítr mně spíše drží doma. Některé maminky přidávájí do své přípravy cvičení s Aniballem (balonek co si zavedeme do těla a postupně nafukujeme a učíme se pracovat se svaly, tlačit apod.). Nad touto vychytávkou trošku váhám. Od začatku jsem byla přesvědčená, že se do toho pustím a teď jsem nejistá. Čas na promyšlení se mi už nějak krátí. Na předporodním kurzy nás více podporovali v masáži hráze.

Závěrem bych řekla, že nejdůležitější je najít si co vyhovuje každé z nás. Někdo nedá dopustit na zmiňovaný Aniball, pro někoho jiného jsou to jen vyhozené peníze. Příprava je však důležitá. Je pravda, že to zvládaly ženy před námi (och kolikrát jsem tohle slyšela), to však neznamená, že půjdu k porodu jen tak. Čím víc budu v pohodě já, tím to bude lepší i pro malou. Upřímně si myslím, že je nejdůležitější právě ta psychická pohoda. Skvělý je i porodní plán (já si ho přejmenovala na porodní přání). Ten není tak o tom, že to tak musí být, ale jsem ráda, že jsem se seznamila z možnostmi jaké mám, co se může stát a jak to řešit, a také na co mám v porodnici právo.

Co jste zařadily do přípravy k porodu vy?

Komentáře