Návrat ke kořenům (blogu)

Tak jsem doufala, že nebudu tento článek znovu psát. Tak jsem doufala, že se tělo umoudří.

Když jsem se 1.1.2019 rozhodla, že začnu s blogem, pointa byla trošku v jiném směru. Okolo října a listopadu se mi rozjelo po dlouhé době hormonální akné. Začaly se mi tvořit obrovské bouličky okolo tváří a nic "zaručeného" na to nefungovalo a už vůbec to nešlo ani zamaskovat. Upřímně jsem byla zoufalá. V noci jsem se budila bolestí, když jsem si na jednu ze tváří lehla a hodiny jsem trávila tím, že jsem hledala produkty, které mně musí pomoct. Bohužel akné je běh na dlouhou trať. A bohužel neexistuje zaručený výrobek, který to vše zahojí. Teď se vracím zpět k tomu, o čem měl blog původně být. Návrat ke kořenům. Dát si tělo do pořádku. Dát mu to, co potřebuje, aby bylo fit.

Když se podívám do zrcadla tak se nepoznávám. Během těhotenství se pleť velmi zlepšila, jedla jsem samé ovoce a hlavně jsem na péči o ni měla daleko více času. Nyní je pleť taková nijaká. Netvoří se už cystické akné, ale pleť je celá zašedlá a bez života. Když si po ní přejedu prsty, citím nerovnosti, póry a jednu dobu jsem měla osypaný nos (podle dermatologa to byla reakce na jeden z produktů, které používám).

V těhotenství jsem přibrala 11 kg. Poslední dva měsíce jsem shodila 2 kg (nedobrovolně). Z porodnice jsem šla už se svoji původní váhou (po 3 dnech) a asi do 2 týdnů shodila dalších 5 kg. Momentálně byla malé zjištěna alergie na kravskou bílkovinu, takže očekávám další sešup než si zvyknu na novou stravu. To mně přivádí k další části, a to jídelníček. Jeden týden jsem bez mléčných produktů a je mi lépe, a velmi doufám, že se tím uleví i malé. Jenže .. jenže jsem fakt mlíčňák a potřebuju teda alternativy. Velmi mi chutná kokosové mléko, u mandlového jsem zjistila, že záleží na značce a bylo by potřeba najít i alternativu k bílému jogurtu. Doufám, že budu moct brzy postupně přidat aspoň občas vajíčko, ale k mléku jako takovému (ač bez laktozy, které jsem pila) a mléčným produktům se asi už nevrátím.

Důležité pro mně tehdá bylo si uvědomit, že si na pleť mohu natřít kdo ví co, ale pokud si budu tělo zásobovat potravinami, které né že by byly úplně špatné, ale mně nedělají dobře, nic se pro mně nezmění. V té době jsem měla už značně omezený cukr. Začala jsem teda experimentovat ještě s moukami. Pečivo jím minimálně (ale vypustit ho úplně asi nedokážu). U všech potravin se dívam, co obsahují. Snažila jsem se více soustředit na to, jak mi je po určitých potravinách. Bolí mně žaludek? Svědí mně pokožka? Horší se akné? Běhala jsem v tom začarovaném kruhu až mi začala vyvstávat ještě jedna myšlenka. Jestli je to spojeno s hormony, jak moc to ovlivní do budoucna početí?

Ač to byla extrémní úvaha, jsem za ni ráda. Nakoplo mně to směrem, který jsem potřeba řešit. Do stravy jsem totiž začala řadit bylinky a koření, které jsou známé tím, že pomáhají k rovnováze v těle ženy. Bez jasných výsledků hladiny hormonů to byl více méně hokus pokus, to mi bylo jasné. Chtěla jsem však vědět a otestovat si, jaký to bude mít vliv na akné. Nejen, že jsem si oblíbila kontryhel, ale našla jsem také jeden kouzelný nápoj - zlaté mléko. To mělo na hojení obrovský vliv. Důraz kladen na slovo "vliv". Potřebovala jsem řetězec potravin, aktivit a produktů, abych se pohla tím vytouženým směrem. Akné nezmizelo, začalo se však mírně lepšit. Šlo to však nahoru a dolu. Bylo potřeba se zaměřit na test hladiny hormonů (na youtube jsem už několik let věrným sledovatelem Sarah's day, která měla s hormonálním akné také problémy. Často zmiňovala nutnost nechat si otestovat hormony a výsledky jakých dosáhla se svou pletí mně ještě více utvrdily v tom, že to je i můj další krok.).

Za těch několik měsíců jsem navštívila 2 různé dermatology (článek o tom, jak to probíhalo bude následovat). Až jsem 31.3.2019 byla rozhodnutá, že zavolám na gynekologii a doufala jsem, že tam mi konečně pomohou. K akné se po několik měsíců přidávalo i mírné zpoždění v cyklu a další hormonální výkyvy. Hecovala jsem se celý víkend, abych byla silná a nenechala se odbýt.

Kdo četl mé předchozí články, tak ví .. Bylo mi jasné, že první otázka od sestřičky bude mířená na těhotenství a tak jsem si ráno dělala už asi 5 test za posledních zpožděných 14 dní. Ten den ráno byl však poprvé pozitivní.

Tím však cesta k lečení akné neskončila, jen nabrala zase jiný směr. Už jsem používala přírodnější produkty na pleť, takže v tomto směru jsem se nemusela strachovat, že dělám něco vyloženě špatně a že bych si posílala do těla škodliviny přes pleť (ale pravdu ví asi nejlépe pouze výrobci).

V této sekci bych chtěla dokumentovat svoji cestu ke krásné pleti. Patřím totiž také k těm "šťastlivcům", kteří sice drží ruce od pleti dál (žádné mačkání či škrábání), ale jizvičky se stejně objevují.

* Článek i celá sekce obsahuje pouze moje názory a co fungovalo / nefungovalo u mně. Nejsem doktor ani odborník. Co mohlo pomoci mně, nemusí fungovat u dalších. Faktorů, které ovlivňují akné je mnoho. Důležité je začít řešit a hledat odborníky, kteří skutečně pomohou s konkrétním typem akné. Řešení tam je, jen je potřeba se nenechat odbýt (ať už lékaři, okolím či tím, že výsledek není ze dne na den).*

Držím nám všem pěsti












Komentáře

Oblíbené příspěvky