BLOGMAS 18/2020 Speciál: Mé americké Vánoce

Jednou jedinkrát jsem zažila Vánoce mimo domov. Tedy ten český domov. Svoji americkou rodinu beru za svoji a jsem ráda, že jsme stále v kontaktu. 
 
Vánoce 2014 jsem trávila v Californii. Těšila jsem se na ty jiné Vánoce (na to jiné všechno). Odlišnost nastala hned u zdobení stromečku, který si často dávají hned po Dnu díkůvzdání. Zdobí se vše světýlky a různými blbůstkami, a já asi nezapomenu, jak jsem se téměř každé ráno lekla obří hlavy slaměnného medvěda, který visel hned vedle mých dveří do pokoje. Co jsme ale naprosto zbožňovala, tak bylo stocking, tedy punčochy nad krbem. Ono to asi bude tím, že jsem tam měla naprosto skvělé bonbony od Sears, které dělají jen na Vánoce. Šmárja, jak já si je šetřila :)
Vánoční atmosféra v USA byla jedinečná. Města pořádaly Light Festivals (festivaly světel). Děti si na ně nachystaly různá představení, a pak procházeli všichni (včetně představitelů města) ulicí a ostatní postávali okolo, pili horké nápoje a bavili se. Několikrát jsme s kamarádkama i nasedly do auta a vyloženě projížděly ulicemi a dívaly se, jak jsou ostatní domy vyzdobené (a nebyly jsme jediné, kdo si to jely takhle obhlédnout). Ono v Californii jsou ty pozemky často (hlavně v oblasti, kde jsem byla já) dost rozsáhlé, a to není na procházky úplně dělané (a často tam i chyběly chodníky).
 
Na 24.12. mně rodina poprosila, jestli bych jim neudělala typické české vánoční jídlo. A tak jsme měli trošku české Vánoce, po kterých následovaly ty americké. Ráno 25.12. jsem se probudila, stůl byl nazdobený a na každém talíři byl Christmas cracker, za jehož konce se muselo silně zatáhnout, aby se otevřel. Uvnitř byl pak lísteček s vtipem a drobný dáreček. Nevím jestli je to úplně typické pro americké Vánoce, ale moje rodinka to tak měla. A pak se zasedlo ke stromečku. Santa nechal na talíři nakousnuté sušenky a vzkaz pro malého. Tuto tradici si chci také zachovat. Příjde mi to jako pěkné poděkování našemu Ježíškovi, že dárky donesl. Každý dárek také obsahoval popis od koho dárek je. Například "Pro Steva od Santy" nebo "Pro mámu od elfů".

Byla to neuvěřitelná zkušenost. Celý aupair program. Nejen ty americké Vánoce, ale s ostatníma holkama jsme se často (možná protože i když jsme si program užívaly, tak přece jen o těch Vánocích to bylo také zvláštní nebýt doma) o Vánocích bavily. Jak bylo všechno jiné, ale to podstatné zůstávalo stejné nehledě na to, kde jsme byly. 

Ať už jste kdekoliv ve světě, mějte se prostě krásně

Zuza
 






Komentáře

Oblíbené příspěvky