Strach, beznaděj a pohotovost

Původně jsem tento článek nechtěla psát tak brzo. Jenže to asi potřebuju, trošku terapeuticky se z toho vypsat. Utřídit myšlenky a konečně se třeba posunout k rozhodnutí, jak s tím dál.

Bylo 10.3.2020 před obědem. Šla jsem malou přebalit. Většinou ji dám i pod kohoutek a oplachnu, a když se k ní otáčím tak vidím, že z ní jde krev. Ztuhla jsme hrůzou a koukám na toho svého malé pižďucha, který spokojeně čeká na umytí. Okamžitě volám k doktorce a že máme dojít. Jelikož šlo o větší množství, posílá nás na vyšetření do nemocnice. Tam bohužel vidím velkou podobu s novorozeneckým oddělením v porodnici. Jedna jediná doktorka je tam příjemná a v klidu nám vysvětluje, co se děje a jak to půjde dál. Zažívám otřesnou zkušenost, když vidím, jak moji tříměsíční dceři odebírají krev. U ultrazvuku měla až hysterický záchvat. Na to mohu říct jen jediné .. díky bohu za šátek. Jakmile byla uvázaná, hned se uklidnila, potom se i nakojila a zaspala co mohla.

Po všech výsledcích, které mohly být ten den, to vypadalo na jediné - alergii na kravskou bílkovinu. Tudíž striktní dieta pro mně. Žádné mléčné výrobky, vajíčko, soja, hovězí, nic co obsahuje syrovátku a kasein a nic co obsahuje větu "Může obsahovat stopy bla bla". O zbytek výsledků si máme volat později (později nakonec bylo asi o 3 týdny později, jelikož Fakultka měla cyber útok a pak nával i kvůli současné situaci). Ty byly negativní na jakékoliv alergie zjistitelné z krve.

Bohužel i přes moji dietu, asi o 3 týdny později (den po tom, co jsme se konečně dovolali o výsledky), malá opět krvácela. A nastalo stejné kolečko - pediatr, nemocnice, pediatr. Tentokrát naštěstí přes telefon. Prý je to normální.

Tuhle větu začínám značně nenávidět. Tudiž jsem si sedla ke googlu a hledala sama. Bohužel jsem došla k jedné nemilé informaci a to, že hexa vakcína (první povinné očkování, které malá prodělala přesně týden před prvním krvácením) prý údajně obsahuje kasein. Probrala jsem to s naší pediatričkou a ta dokonce volala výrobci, jelikož o tomhle sama nevěděla. Ten jí to potvrdil, prý je tam stopové množství. Poté mi řekla, že při dalším očkování (hexa má 3 dávky) budeme malou více sledovat, a kdyby něco, tak další očkování proběhne v nemocnici.

Pro mně značný šok. Jak můžeme očkovat malou s látkou, na kterou je údajně alergická? Já nemohu nic, ani když to může obsahovat alergeny, protože by se to mohlo dostat do mléka, ale není problém ji tu látku píchnout do těla přímo? Jak je možné, že příbalový leták neobsahuje informaci o obsahu kaseinu?

O očkování mám už tak smíšené pocity. Nemám ráda, když mně někdo do něčeho tlačí a já nejsem přesvědčena o správnosti celé situace. Nelíbí se mi, že někdo celoplošně nastavil, že se musí v tu a v tu dobu očkovat, a zapomnělo se na idividuálnost. Jeden Vám řekne, že miminko musí být dokonale fit a stejně tak rodinný příslušníci. Další Vám řekne, že pokud má rýmu tak nevadí. Jeden Vám řekně, že by v této situaci neočkoval a další, že to nevadí. 

Nejsem odborník. Nevidím do hloubky této problematiky. Nevím, do jaké míry ji to očkování rozhodí vzhledem k její alergii. To neví nikdo. Jsem prostě máma, která je vyděšená k prasknutí a neví co má teď dělat. Rozum mi však říká, že není správné teď očkovat. Co když jí to daleko více ublíží než pomůže?

Komentáře

Oblíbené příspěvky