Snickerdoodles aneb sušenková manie začíná

Mám sen. Sen o tom, že na našem stole (snad jednou i ostrůvku) v kuchyni bude skleněnná nádoba a v ní vždycky nějaké sušenky. A že třeba jednou .. když se budu jako opravdu snažit .. příjdu s receptem na ty svoje vlastní, chutné a báječné sušenky.

Mám ráda všeobecně ty, které jsou vláčné. Ty, které se tak krásně zlomí a vy neslyšíte žádné "křup".

Na snickerdoodles jsem v USA narazila hlavně ve spojení se zmrzlinou (ice cream sandwich). Na mně bohužel velmi přeslazená pochoutka, ale přesto mi to utkvělo v paměti a vyvstalo po několika letech při sledování jednoho seriálu. Tak jsem začala googlit a hned druhý den zkusila první várku. Jáááj to nadšení, když jsem je vytáhla z trouby. Ty krásné, nadýchané bochánky. To jemné zlomení bez zvuku. To co jsem hledala. Jen to mělo jednu chybičku. Chuť nebyla úplně taková, jakou bych si představovala. Bylo to takové .. prostě mdlé. Sušenky však potřebovaly pouze zaležet a druhý den byla chuť daleko lepší.

Chce to však ještě trochu doladit, aby byla chuť přesně taková jakou si představuji (další pokusy budou následovat).

Na standardní Snickerdoodles budete potřebovat (recept je z tvarohapovidla.cz)

110 g másla, změklého
100 g třtinového cukru
1 vejce
1 lžička vanilkového extraktu
120 g hladké mouky
60 g celozrnné hladké špaldové mouky
1 lžička prášku do pečiva
špetka soli
skořicový cukr


Postup
Vyšleháme máslo s cukrem, přidáme vejce. Postupně přidáváme extrakt, mouky, prášek do pečiva a sůl. Poté necháme v lednici aspoň hodinku zaležet a ztuhnout. Pak se už můžeme vrhnout na tvoření sušenek. Já mám raději sušenky menšího vzhledu, u Snickerdoodles to i lépe vypadá (také se trošku rozjedou). Než dáme na plech, tak obalíme ve skořicovém cukru (ráda do něj přidávám i špetku Chai koření ze Sonnentoru).



Komentáře

Oblíbené příspěvky