Banánová vegan bábovka

Zákon schválnosti je vždy přítomný. Když malé zjistili potenciálně alergii na kravskou bílkovinu, a já musela mimo mléko a mléčné výrobky vyřadit i vejce, měla jsem samozřejmě ještě větší chuť něco péct. Tím, že je teď i karanténa a máme tak více času doma (a malá občas vydrží i pár minut sama, občas .. Máme koupenou židličku pro nesedící děti, kterou si dávám blíž k lince a malá Keliška může asistovat), občas zkusím něco pohledat a upéct. Doufám, že ke všemu se dá najít zdravější varianta.

Základ receptu je z vegmania.cz
Vegan / Lze bez bílého cukru

Suroviny
2 banány
půl hrnku cukru nebo čekankového sirupu (množství záleží na sladkosti banánů)
1 hrnek rostlinného mléka podle chuti (mně nejvíce chutná v receptu mléko kokosové)
0,5 hrnku oleje
1,5 hrnku polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
skořice

Nejoblíbenější suroviny na vyšperkování
vlašské ořechy
datle
kakao


Postup
A opět v jednoduchosti je krása. Banány rozmačkáme a přidáme postupně všechny ingredience (mokré a pak přidávám suché). Jelikož mám ráda, když má buchta i nějakou strukturu, přidávám nasekané vlašské ořechy a nakrájené sušené datle. Poté půlku naliju do formy a druhou obarvím kakaem (pokud si vzpomenu, znáte to pořekadlo - Místo mozku z mlíka kostku). Zbožňuju, že buchta není vysušená, ale krásně vláčná (je potřeba hlídat a propíchnout občas špejlí). Nejčastěji používám formu na bábovku (když mám dva banány) či na muffiny (když je už jen jeden banán).


Komentáře

Oblíbené příspěvky