Mandlové rohlíčky

 Tento výborný recept jsem našla v prosincovém čísle časopisu Albert (rok 2012). Chtěla bych se zdokonalit v pečení domácího pečiva a hlavně dostat pod ruku i pečení z kynutého těsta. Buď mně totiž kvásek nevzešel anebo to bylo kvasnicemi příliš cítit. 

Tyto rohlíčky jsou rychlé, chutné a relativně jednoduché. Zkuste je, stojí za to.

Suroviny:

400g hladké mouky

1 sáček (asi 7 g) droždí

180 - 230 ml mléka (mně to vychází právě na těch 230 ml mléka)

1 žloutek

70 g másla

špetka soli

1 lžička citronové kůry (dávám i trošku šťávy)

40 g cukru 

1 sáček vanilkového cukru

plátky mandlí na posypání

 

Postup:

V jedné misce smícháme mouku a droždí. Ve druhé smícháme vlažné mléko se žloutkem a poté přidáme máslo, sůl, citronovou kůru a oba cukry. Poté smícháme suché ingredience s mokrými. Těsto se nelepí a ani není nijak tuhé. Necháme asi hodinu kynout a teplém místě. 

Poté vyválíme a a uděláme trojúhelníčky. Já mám raději menší rohlíčky, takže mně to vychází někdy i na 16 rohlíčků. Víceméně vezmu radíllko a křízím těsto až mi velikost trojúhelníčků vyhovuje. Většinou tedy 12 až 16 kousků. Na plechu je necháme dalších 15 minut kynout. 

Nakonec potřeme rohlíčky vejcem a posypeme mandlovými plátky.

Pečeme dozlatova při 170°.




Dejte vědět v komentářích, jestli jse zkusili a jestli chutnali.

Mějte se krásně 

Zuza

Komentáře

Oblíbené příspěvky