Banánové lívance

Za poslední přibližně rok jsem zkusila bezpočet receptů na banánové lívance. Zkoušela jsem i s přidaných tvarohem, ten mi však chutná spíše na nich než v nich. Zatím nejlepší, které jsem našla jsou na www.varilamysicka.cz.

Jsou rychlé, chutné a velmi jednoduché. Vzala jsem si na ně větší pánvičku, kterou většinou taháme tak akorát na steaky a ve třech várkách hotovo.

Pro nás dva s manželem (jelikož mám ráda, když nám jich pár zbyde) jsem dělala téměř podle receptu jak na myšičce (ubrala jsem akorát mouky, jelikož mi špaldovka připadá trošku hutnější než klasická):

Suroviny:
2 banány
1 vejce
trochu prášku do pečiva
3 - 4 lžíce špaldové mouky celozrnné
50 ml mléka

Banány, vejce a mléko jsem rozmixovala tyčovým mixérem. Poté jsem postupně přidávala mouku až se mi líbila konzistence (ne moc hutná a ne moc tekutá) a nakonec kypřící prášek (často přidávám ke kypřícímu prášku špetku soli - prý se mají spolu rádi a pracují lépe).

Potom šup na pánvičku (někdo má třeba i lívanečník) a na trošce tuku (ať už použijete kokosový olej nebo jakýkoliv, který máte rádi) smažíme do zlatova. Pozor na smažení s banánem - rychle tmavne. Na dochucení použijeme samozřejmě to co máme nejraději. Já volím téměř pokaždé tvaroh a ovoce (občas trošku marmošky).

Lívance či palačinky mám ráda jako takový brunch (jídlo mezi snídaní a oběděm). Po probuzení mám příliš velký hlad, a ač jsou tyto lívance hotové rychle, není to dost rychle. K tomu pěkně kávu a nedělní pohoda je hotová :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky