Studium na Stanfordu

Je několik momentů v životě, které mám živě před očima nehledě na to, kdy se staly. Poprvé kdy jsem zahlídla svého manžela, jak si to ke mně vykračuje na Vánočním večírku. Když mne požádal o ruku. Když jsem uviděla ty dva proužky na těhotenském testu. Momenty, které formovaly naši společnou budoucnost. Ráda však vzpomínám i na ty monety, které formovaly mne samotnou. Když jsem poprvé mluvila s hostitelskou rodinou. Když jsem poprvé stála na půdě Stanfordu s batohem v ruce a kráčela si to na svoji první hodinu.

V Kalifornii jsem strávila rok svého života. Měla jsem velké štěstí na lidi kolem sebe a hostitelskou rodinu, která mi umožnila zažít úžasné věci. Jednou z nich bylo studium na Stanfordu. To, že jsem chtěla v USA zažít i něco, co by mi přineslo více do pracovního života, bylo jasné. Moje host mum pracovala v investiční společnosti a občas jsme vedly hovory k tomuto tématu. Častěji však figurovala jako tzv. mentor. Do teď čerpám z našich debat, a je mi líto, že jsme jich neměly více. 

Main Quad, Oval, Hoover Tower
Stanford je nádherné místo. Po všech stránkách (dokonce jsem tam "oslavila" i svoje 23. narozeniny). Je to takové město ve městě. Dominantou je Main Quad (hlavní budova, kde jsem měla také většinu svých hodin) and Oval (prostor před hlavní budovou jako stvořené pro pikniky a i různé sportovní aktivity). I když jsem neměla hodinu, tak jsem ráda sbalila knížku (zaskočila si pro Chai Tea Latte do blízkého Starbucksu - ano ano, i mně se to nevyhlo) a buď zalehla tady nebo někde úplně mimo kontakt s lidmi a jen si užívala ten klid a atmosféru.

Studium (k au pair programu, který jsem absolvovala, bylo potřeba mít několik desítek hodin studia a lepší místo jsem si ani nemohla přát) jsem zahájila asi 2 týden co jsem přicestovala a rovnou jsem si vzala velké sousto - Financial Planning. Na první hodině jsem si připada skvěle. Všemu jsem rozumněla (nejen angličtinou, nýbrž i obsahem) a domů jsem dorazila, jak na obláčku. Rána nastala týden na to. Obsahem toho večera byla daňová soustava USA. Nic horšího jsem nikdy nezažila. Moje host mum mne večer uklidňovala, že ani Američani ji pořádně nerozumí. No řekněme, že jsem si tohle téma pro svoji závěrečnou práci nevybrala. Další hodiny pokračovaly lépe. Jednou jsme tam měli dokonce i člověka přímo z konkrétní firmy. To se mi zde líbilo nejvíce. Nikdo po Vás nechtěl teorii, ale přímo jsme se bavili o tom, jak to vypadá ve firmách. Vše nám bylo vysvětleno na konkrétních případech a vše dávalo větší smysl.



V dalším semestru jsem si dala mnohem větší sousto. Dohromady 4 další kurzy. Pokračovala jsem v druhé části Financial Planning. Trošku ze zvědavosti jsem se přihlásila na kurz Accent Reduction. Profesor byl super a byl schopný každému z nás ukázat příklad na našem rodném jazyku. Další dva kurzy jsem si zvolila proto, abych rozvinula svoje stránky, kde to trošku vázne. Pro "boj s veřejným vystupováním" jsem se přihlásila na Presentation in English a pro závěrečnou prezentaci jsem si zvolila téma Trest smrti (už Vám ale nepovím proč). Jelikož jsem do USA odjela hned po promoci a neměla jsem zatím moc ponětí, co dělat dál, tak jako další kurz jsem si vybrala Life Planning. Padla jsem na skvělou skupinu holek (společně jsme zpracovavaly spoustu projektů) a poté jsme vyrazily i na několik obědů, káviček a i na baseball do San Francisca.

Kolem Stanfordu najdeme spoustu dalším skvělých míst, např. Kaktusovou zahradu, Red Barn, apod.



Red Barn
Kaktusová zahrada

Komentáře

Oblíbené příspěvky