BLOGMAS 12/2020 Pečení

A teď přišel čas na tu pravou vánoční atmosféru. Jen si na to vše cukroví vzpomenu a mám úsměv na tváři. Hned se mi vybaví ta vůně a chuť. A to ani nejsem přiliš na sladké a přesto si to žádný rok neodpustím. I když .. když si tak uvědomím, že od doby, co jsem otěhotněla a pak nonstop kojila, se můj postoj ke sladkému trošku změnil.

Loni jsem napekla jen jednu dávku perníčků (a posléze asi 5 snědla, to je aspoň matematika). Letos mám seznam o trošku delší a na pomoc si povolávám manžela a mamku. 

Můj seznam je letos následovný:

* perníčky (bez těch to prostě nejde)

* linecké (to si každý rok žádá manžel)

* vanilkové rohlíčky (k těm jsem se chuťově propracovala až časem)

* Marlenkové kuličky

* oříškovo-čokoládové rohlíčky (recept od Kačí ze Smoothandcooking pro dm drogerii) 

* hřebíčkové hvězdičky (recept od Kačí ze Smoothandcooking)

* oříškové košíčky

* křehké tyčky

Recepty jsou to často klasické, dědící z generace na generaci (nebo dohledatelné na internetu). Pokud by Vás nějaký recept přece jen zajímal, určitě napište dolů do komentáře nebo přímo na email. Chtěla jsem letos zkusit jiné recepty než ty, na které jsem zvyklá od mamky. Ať zkusíme něco nového a pak nemáme všichni stejné druhy, že jo. Nedávala jsem si nějaké přehnané cíle. Hlavně jedu s tím, že co se stihne, to se stihne. Někdy dělám jedno cukroví celý den. Prostě po chvílích, jak to malá vydrží asistovat. Dnes tu s Vámi nasdílím recept na oříškové košíčky. Našla jsem ho ve vánoční edici receptáře drogerie dm. Poměnila jsem pouze mouku (originální surovina bude v závorce), ale jinak jsem ho nechala jak je a je to fakt chuťová pecka.

Na košíčky budeme potřebovat:

400 g hladké mouky (špaldové mouky)

1/2 pytlíčku kypřícího prášku

250 g másla nebo rostlinného tuku

100g třtinového cukru

1 vanilkový cukr (dm Bourbon vanilkový cukr)


 

 

 

 

Na náplň budeme potřebovat

100 g másla

200 g vlašských ořechů

1 lžíce kakaa

5 lžic (vaječného koňaku)

5 lžíc javorového sirupu



Těsto na košíčky zpracujeme, dáme do košíčku a pečeme dozlatova. Jakmile vytáhneme, příjde ta slastná práce je vybouchat ven. Pokud můžete, tak je nechte chvíli vychladnout, půjde to lépe. (Letos jsem ještě zkusila odebrat asi čtvrtinu těsta, přidala jsem mleté oříšky a kapku vanilkového extraktu. Uválela jsem z toho krátké tyčinky a teda.. nevydržely ani dva dny. Díky tomu jsem měla čas nechat košíčky vychladnout a trouba nejela na prázdno. A vyšel z toho boží recept). Než košíčky vychladnou, tak si umeleme ořechy a pak přidáme vše ostatní, a plníme. Potom se kreativitě meze nekladou. Já jen posypu umletými ořechy. Můžete pocákat nebo polít čokoládou. Nebo je nechat jen tak.

U nás mají košíčky fakt úspěch. Tak hurá na to.

Pokud budete sdílet vánoční recepty na instagramu, určitě přidejte #blogmasspolivkou2020. Inspirace na nové recepty není nikdy dost. Děkuji :)

Mějte se krásně vánočně

Zuza





Komentáře

Oblíbené příspěvky