BLOGMAS 15/2020 Domácí nápoje

K Vánocům, celkově zimním měsícům, patří horké, možná i mírně alkoholické nápoje :) Nabídka alkoholických je pro mně letos tabu, ale to mně neodradí od tradice. Bohužel si letos nezajdeme ani na Turbomošt na Svoboďák, tak je potřeba vyšperkovat domácí tvorbu (po staru se tomu říká být kredenčákem 😉).

V těchto následujících receptech Vám mnohým nepřinesu možná nic nového. Berte to tedy tak, abyste se v tomto shonu zastavili, udělali si jakýkoliv nápoj, který máte rádi, a sedli si se svými blízkými a popovídali si. 

Horká čokoláda

Ať už si ji vyšperkujete šlehačkou, marshmallow nebo moji milovanou skořicí, tento nápoj je prostě božský. Můžete si koupit už hotovou směs (ještě si tu hýčkám svoji dovezenou z Holandska), nebo si ji připravit pěkně od základu. Našla jsem božský recept na blogu kucharkaprodceru.cz, kde Flo používá trochu solamylu pro vytvoření té skvělé konzistence.

Chai tea latté

Tomuto nápoji jsem propadla v USA. Po příjezdu jsem si tuto pochoutku nechtěla nechat ujít, ale trávit čas ve Starbucks jsem úplně nechtěla. Stejně jako u horké čokolády, tak i zde máte možnost to buď rozjet od začátku a pohrát si s chutí koření a nebo zvolit například Sonnentor, který prodává již namíchané Chai čajové pytlíčky a pak už můžeme jen přidat našlehané mléko a dosladit. Abych byla upřímná, tak jsem zatím nenamíchala koření tak, jak by mi to nejvíce chutnalo, tak zatím stále používám Sonnentor. Pokud máte ozkoušený recept, budu vděčná za recept.

Zlaté mléko

Tento nápoj má speciální místo v mém životě. Složením má vliv na hladinu hormonů v ženském těle. A ještě k tomu krásně prohřeje. 

Dáme vařit mléko dle chuti (kravské, rostlinné). Přidáme zázvor, který já nejraději strouhám ať ho mohu také vypít (asi lžičku), špetku pepře, lžičku mleté sušené kurkumy a lžičku skořice, a podle chuti med (až nápoj aspoň trošku vychladne). 




Svařák

Ten si teda letos nedopřeju, ale posledních pár let jsem ho měla v zimě opravdu ráda. Ale domácí, jedině domácí. Občas jsme volili už namíchané pyramidky, jen to bylo do většího množství a to jsme ve dvouch dávali těžko. 

Tak tohle je moje topka. Jaké (vánoční) nápoje máte rádi vy? Zůstáváte u klasiky jako celý rok (ať už káva nebo čaj) nebo máte prostě něco unikátního na svátky?

Mějte se krásně vánočně

Zuza

Komentáře

Oblíbené příspěvky