BLOGMAS 9/2020 Vánoční chaloupka

Dlouho jsem váhala, jestli se do toho pustit. Zvědavost, jestli se to povede, zvítězila. Oříškem bude spíše to, jak to nazdobit, jelikož nejsem fanda syrového vajíčka na nečem, co se bude jíst. Snad to půjde nějak vyšlehat nad parou. Dále jsem posbírala různá vykrajovátka, protože u samotné chaloupky to nezůstane a jdeme na to.

Použila jsem náš klasický recept na perníčky (na moji pidi chaloupku jsem udělala dvě várky a asi dva plechy byly jen perníčky, plus samozřejmě záleží na tloušťce těsta):

350 g hladké mouky

200 g moučkového cukru

2 lžíce medu (dávám o trošku víc)

40 g mletých ořechů

1 lžička skořice

5 mletých hřebíčků 

5 g jedlé sody

Co se koření týká, tak to jedu značně od oka. Mám ráda perníkové koření (často tím nahrazuju právě těch 5 hřebíčků), tak s ním zas tolik nešetřím. Stejně tak skořice. Ale zas s mírou.

Sníh jsem udělala z jednoho bílku a 100 g moučkového cukru. Šlehala jsem nad párou.  

Můj (jakože) postup:

Načrtla jsem si chaloupku opět podle oka, tak jak by se mi nejvíc líbila. Trošku jsem pak zmenšila stěnu, protože by to jinak byla pořádná chalupa. Podotýkám, že jsem nic negooglila a možná jsem teda měla. Chaloupka dopadla tak nějak srandovně. Byl to první pokus a mistr pekař nejsem, takže stěny nedržely a nedolíhaly. Střecha jakbysmet. 

Takže chaloupka dopadla vlastně tak jak jsem chtěla. Hned se snědla :) Příští rok už vím, co musím vychytat (například udělat delší střechu) a možná to trošku i pospojuju špejlí (?). Jsem ráda, že jsem se do toho pustila. I když to nedopadlo tak, jak jsem chtěla, moc mně to bavilo. Doufám, že Vás můj výtvor takhle při pátku pobavil :)

Pečete taky perníkovou chaloupku? Nebo se třeba pouštíte do celého betlému? Pokud budete péct, označte #blogmasspolivkou2020 nebo pošlete email na zuza.polivka@gmail.com. Pro inspiraci mně i ostatním. Líbí se mi, jak někteří vytváří téměř celá městečka, tak se moc těším na Vaše výtvory.

Mějte se krásně vánočně

Zuza

Komentáře

Oblíbené příspěvky